Rynek e-commerce w Polsce rozwija się bardzo szybko, co potwierdziły liczne badania. Jest to szansa dla przedsiębiorców, którzy mogą zacząć rozwijać swój biznes. Jak się tworzy sklepy internetowe w Warszawie? Przeczytaj poniższy artykuł.
Tworzenie sklepów internetowych w Warszawie – od czego powinieneś zacząć?
Jeśli masz już plan związany ze swoim sklepem internetowym, warto, abyś pomyślał o oprogramowaniu. Pamiętaj, że platforma e-commerce to jedna z ważniejszych inwestycji dla Twojego biznesu. Wybierz oprogramowanie, które jest najlepiej dopasowane do Twoich potrzeb, a jednocześnie nie rujnuje portfela (chyba że dysponujesz odpowiednimi środkami finansowymi).
Nawet jeśli Twój sklep dopiero raczkuje, musisz zainwestować w platformę e-commerce. Jakie masz możliwości?
Darmowe rozwiązanie
Możesz pokusić się o darmowe rozwiązanie, ale wiedz, że potrzebny Ci będzie własny serwer. Nawet kiedy nim nie dysponujesz, możesz postawić na oprogramowanie, za które zapłacisz jedynie niewielki miesięczny abonament. Nie ominie Cię jednak zakup płatnych pluginów rozszerzających funkcjonalności Twojego sklepu.
Oprogramowanie na licencji
Kolejnym rodzajem oprogramowania jest oprogramowanie na jednorazowo płatnej licencji. Oczywiście oprócz tego możesz zamówić projekt oprawy graficznej i dodatkowe moduły. Oprogramowanie na licencji możesz dostosować do swoich potrzeb. Może ono przypominać sklep dedykowany lub rozwiązanie pudełkowe. Naturalnie, tego rodzaju platforma nadal pozostaje na licencji. Niewątpliwym plusem takiego oprogramowania jest to, że płacisz za nie tylko raz i rozbudowujesz w ramach budżetu, którym dysponujesz. Minus to na pewno to, że musisz mieć swój serwer. Nie otrzymasz też automatycznych i bezpłatnych aktualizacji.
Oprogramowanie typu SaaS
Oprogramowanie typu SaaS jest oprogramowaniem w chmurze. Dzięki niemu stworzysz sklep internetowy w Warszawie w szybkim czasie. Niestety, będziesz musiał płacić comiesięczny abonament za tego rodzaju platformę e-commerce.
Dedykowany sklep internetowy
Jest to dobre rozwiązanie, gdy dysponujesz dużymi środkami finansowymi. Twój sklep internetowy tworzą od podstaw graficy i programiści. Z tego rodzaju platformy najczęściej korzystają spore sklepy internetowe, dla których platformy istniejące na rynku są niewystarczające.
Ustal grupę docelową
Aby Twój biznes dobrze działał, musisz ustalić docelową grupę odbiorców, do których skierowana jest oferta Twojego sklepu internetowego. Im bogatszy asortyment, tym większa szansa na to, że znajdziesz potencjalnych klientów.
Pewnym pomysłem może okazać się „podglądanie” konkurencji. Dowiedz się, jak pozyskuje ona konsumentów oraz na jakiej platformie opiera swój sklep. Ta wiedza może okazać się bardzo pomocna.
UX sklepu internetowego, czyli jak stworzysz stronę przyjazną klientowi
Myląca nawigacja w sklepie internetowym potrafi zepsuć efekt mozolnie tworzonej strony internetowej. Klienci nie lubią szukać produktów i domyślać się jak mają się poruszać po witrynie. Wszystko powinno być proste i intuicyjne. Jeśli podczas tworzenia sklepów internetowych w Warszawie strony internetowe zostaną dobrze zaprojektowanie, wpłynie to na mniejszą ilość porzuconych koszyków. Odpowiednia grafika i intuicyjność pozwolą klientowi spokojnie przejść przez proces zakupowy.
Zdjęcia i projekt graficzny
Nawet najlepszy projekt graficzny sklepu internetowego na nic się nie zda, jeśli zdjęcia produktów nie będą dobrej jakości. Profesjonalny sklep internetowy atrakcyjnie się prezentuje. Zadbaj zatem o dobrą jakość fotografii – jesli wykonasz je niedbale, możesz mieć pewność, że klient szybko zrezygnuje z zakupów w Twoim sklepie internetowym. Postaw na czyste zdjęcia o wysokiej rozdzielczości. Przedstaw asortyment z każdej strony – z boku, z góry, a w przypadku ubrań i biżuterii na modelu.
Działania Marketingowe
Działania marketingowe są niezbędne, aby Twój sklep internetowy prawidłowo funkcjonował. Nie zapomnij o pozycjonowaniu, które będzie miało wpływ na miejsce Twojej strony w wyszukiwarce. Pamiętaj, że aby klienci zaczęli kupować w Twoim sklepie internetowym, najpierw muszą Cię znaleźć. Dlatego tworząc sklepy internetowe w Warszawie, nie możesz zapomnieć o SEO.
Kolejną kwestią są treści na Twojej stronie internetowej. Dobry content marketing zachęci użytkowników do tego, aby kupowali w Twoim sklepie. Opisy produktów powinny być oryginalne, nie możesz ich kopiować ze strony producenta. Najlepiej też załóż blog – podpowiesz klientom, które z Twoich produktów będą spełniały ich potrzeby.
Obecnie prawie każdy sklep internetowy ma swój fanpage na Facebooku. I Ty powinieneś go prowadzić. To również doskonały pomysł, aby nawiązać kontakt z użytkownikami. Klienci lubią, kiedy sklep „żyje”. Tym sposobem możesz zebrać wierne grono fanów i stałych konsumentów, którzy będą z niecierpliwością czekać na nowości w Twoim sklepie internetowym.
Wiedz, że Twoja strona internetowa musi być responsynwna. Oznacza to, że powinna dobrze wyświetlać się na urządzeniach mobilnych – smartfonie czy tablecie.
Tworzenie sklepów internetowych w Warszawie możesz powierzyć profesjonalistom. Trudno bowiem zabiegać o biznes i kwestie związane z projektem graficznym UX strony czy działaniami marketingowymi.