W dobie szybko rozwijającej się Internetu coraz więcej osób decyduje się na założenie własnej działalności. Według badań różnych organizacji Polacy coraz częściej dokonują zakupów w Internecie. Stąd też warto wiedzieć dlaczego oraz w jaki sposób założyć swój własny sklep internetowy.

Dlaczego warto prowadzić własny sklep internetowy?

W oparciu o definicję sklep internetowy jest to elektroniczna forma prowadzenia działalności gospodarczej. Może ona przybierać formę podstawową, w której właściciel sklepu internetowego prowadzi działalność tylko w sieci. Może ona również przybierać w formę rozszerzoną, gdzie oprócz prowadzenia sklepu stacjonarnego właściciel danego sklepu oferuje swoje produkty lub usługi w Internecie. Istnieje jednak kilka powodów, dla których warto założyć własny sklep internetowy. Zaliczają się do nich m.in.:

  • możliwość pozyskania większej liczby klientów – badania pokazują, iż już około 50% Polaków preferuje dokonywanie zakupów w Internecie, a liczba ta regularnie z roku na rok wzrasta. To jedynie utwierdza w przekonaniu właścicieli stron internetowych, iż dzięki prowadzeniu działalności w sieci mogą pozyskać więcej klientów, co finalnie przekłada się na większe zyski;
  • możliwość oferowania wielu produktów i usług w jednym miejscu – dzięki dobrze zaprojektowanej stronie internetowej można przyciągnąć większe grono nowych klientów. Odpowiednia kategoryzacja sprawia, iż użytkownik może w prosty sposób znaleźć to, czego szuka;
  • brak ograniczeń w liczbie obsługiwanych w jednym momencie klientów – dzięki zastosowaniu profesjonalnego oprogramowania można w prosty sposób obsługiwać nawet ok. 5000 transakcji w jednym momencie.

O czym należy pamiętać tworząc własny sklep internetowy?

Wbrew pozorom stworzenie własnego sklepu internetowego może okazać się nie lada wyzwaniem. Wobec tego warto pamiętać o kilku prostych kryteriach, które mogą warunkować sukces w prowadzeniu wybranej działalności. Należą do nich:

  • dopasowanie wyglądu strony pod względem graficznym  – charakter działalności danego sklepu internetowego warunkuje to co zarówno klient jak i administratorzy sklepu chcieliby zobaczyć po wejściu na stronę. Stąd tak ważny jest układ graficzny, kolorystyka oraz ustawienie wybranych kategorii produktów;
  • import oraz zabezpieczenie bazy danych – posiadając bazę danych swoich klientów czy tez inwestorów warto jest zadbać o odpowiednie przechowywanie oraz zabezpieczenie przed ewentualną kradzieżą danych osobowych wszystkich osób;
  • dbanie o konfigurację strony sklepu internetowego – należy również pamiętać o zastosowaniu strony internetowej np. do możliwości płacenia online, czy też zadbać o odpowiednie informacje i opisy produktów na stronie firmy. Tego typu kryteria mogą decydować o pozyskaniu większej lub mniejszej liczby klientów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here