Okres pandemii koronawirusa w szczególności dotknął tych, którzy prowadzą swoje biznesy stacjonarne. Konsumenci większość zakupów dokonywali za pomocą internetu. Dzięki temu handel elektroniczny wzrósł jeszcze bardziej i zyskał na znaczeniu. Jednak, aby dotrzeć do nowych grup odbiorców, sklepy e-commerce muszą decydować się na różne formy reklamy swojego biznesu. Pozycjonowanie stron www jest jednym ze sposobów, dzięki któremu witryna zacznie być szerzej widoczna w internecie.

Co to jest SEO?

Pozycjonowanie strony internetowej, inaczej zwane SEO (ang. Search Engine Optimization), to procesy, które mają doprowadzić witrynę internetową do jak najwyższej pozycji w rankingu wyszukiwania Google na konkretne zapytanie użytkownika. Jest on związany z marketingiem internetowym. Najpopularniejszą wyszukiwarką, z której korzystają internauci to wyżej wymieniony Google. W dalszej kolejności wyróżnić możemy Bing, DuckDuckGo czy Yahoo!.

Blisko 90% użytkowników internetu posługuje się wyszukiwarką Google. Dlatego jest to najczęstsze źródło pozyskiwania klientów do naszej firmy. Promowanie swojej firmy w sieci, oparte na pozycjonowaniu witryn, jest skutecznym dotarciem do ludzi, potencjalnie zainteresowanych  naszym produktem lub usługą. Nawet największe marki uwzględniają w swoich budżetach pozycjonowanie swoich stron www. Określenie nagłówków, opisy kategorii, gdzie treść będzie odpowiadała zapytaniom użytkownika, przybliża ich do wysokiej pozycji w rankingu Google. Czynników rankingowych, które wypływają na widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania jest ponad 200.

Frazy kluczowe, wyszukiwane przez internautów, powinny znaleźć się w tytule strony oraz nagłówkach niższego rzędu, opisie na stronie głównej, artykułach blogowych, opisach kategorii i produktów, a także w metadanych.

pozycjonowanie stron internetowych
fot.pexels.com

Jak pozycjonować stronę?

Do kwestii pozycjonowania strony internetowej warto podejść na chłodno. Przede wszystkim, jeżeli chcemy stworzyć nowy sklep e-commerce, sprawdźmy naszą konkurencję. Pozycjonowanie witryny na najpopularniejsze słowa kluczowe nie przyniesie nam oczekiwanych rezultatów. Słowa kluczowe typu ‘’buty męskie’’ lub ‘’rower’’, często związane są ze sklepami, które mają ugruntowaną pozycję na rynku i czerpią z tego wielomilionowe korzyści ze sprzedaży swoich produktów.

Bardzo pomocne do śledzenia konkurencji są narzędzia SEO. To specjalne platformy, które zbierają dane na temat widoczności słów kluczowych oraz ogólnej kondycji naszego serwisu www. Agencje marketingu internetowego, a w szczególności Specjaliści SEO, niemal codziennie korzystają z ich usług. Pozwala to na dobranie i opracowanie konkretnej strategii marketingowej i wychwycenie czegoś, czego nie posiada konkurencja.

Mniejszym stronom internetowym zaleca się, aby treści, które umieszczają na swojej stronie, były bardziej rozbudowane. Innymi słowy, słowa kluczowe dzielimy na short tail oraz long tail. Im dłuższe słowo, tym jest rzadziej wyszukiwane przez użytkownika. Zazwyczaj największe marki mają tak ugruntowaną pozycję, że frazy kluczowe typu short tail są ‘’zajęte’’ dla nich. Zatem szansą na dotarcie do potencjalnego klienta będzie fraza, która jest dłuższa np. zabawki drewniane dla malucha. Narzędzia SEO pokażą nam, jaka jest średnia miesięczna wyszukiwania danego słowa kluczowego w miesiącu.

Działania SEO on-site i off-site

Ranking stron internetowych poprzedzony jest wizytom robotów Google, które ‘’skanują’’ naszą stronę internetową. W tym celu istotnym aspektem jest odpowiednia architektura informacji na stronie, umożliwiająca szybkie dotarcie do treści robotom indeksującym.

Najważniejszymi czynnikami, które determinują wartość strony jest w szczególności szybkość ładowania strony, przyjazne adresy URL, odpowiednie słowa kluczowe zgodne z zapytaniami użytkownika czy brak duplikacji treści. Warto zwrócić się do agencji marketingu internetowego z prośbą o pomoc. Szereg z nich oferuje audyty SEO na sam początek współpracy, co pozwoli określić błędy znajdujące się na naszej witrynie i nakierować potencjalne przyszłe działania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here