Jeśli chcesz reklamować swoje produkty lub usługi, nie możesz ograniczać się do jednego kanały dystrybucji treści. Wraz z pozycjonowaniem strony www, reklamą Google Ads, powinieneś zadbać o firmowe media społecznościowe. Dziś użytkownicy sporą część dnia spędzają na czytaniu informacji za pośrednictwem Facebook’a lub Instagrama. Mało tego, niemal połowa badanych Polaków sięga po telefon zaraz po przebudzeniu. To może być Twoja szansa na dotarcie do swoich odbiorców, którym często wystarcza kilka – kilkanaście sekund na podjęcie decyzji zakupowej.

Sprzedaż za pomocą Social Media

Oczywiście, jednym ze sposobów jest reklama płatna swojego profilu na Facebook’u i Instagramie. Natomiast tworząc odpowiedni content na stronie, jesteś w stanie wygenerować podobne zyski. Liczy się kreatywność i zaangażowanie. Organizuj konkursy z nagrodami, zachęć użytkowników do polubienia i komentowania posta. Jeśli użytkownik będzie wiedział, że na Twoim profilu firmowym może znaleźć coś ciekawego dla siebie, sam na niego powróci. Niektóre marki korzystają z pełnego budżetu reklamowe rzadziej. Jest to możliwe tylko dzięki temu, że ich treści na profilu są same w sobie ciekawe i godne zainteresowania.

Idealnym pomysłem dla sklepów e-commerce, które sprzedają ubrania, jest przedstawianie ciekawych stylizacji. Użytkownicy codziennie szukają inspiracji i pomysłów jak wyglądać pięknie. Teraz, gdy nie mogą sami wejść do galerii i przymierzyć spodni czy sukienki, które im się podobają, chcą zobaczyć w inny sposób jak na ciele leży dana część garderoby. A jak zaangażować do tego społeczność?

Zachęć użytkowników do wysyłania zdjęć ze swoimi produktami. Dla najlepszych stylizacji zorganizuj nagrody. Alternatywą dla tego rozwiązania jest umieszczane cykliczne zdjęcia wynajętych modelek lub modelów, którzy będą prezentować Twoje produkty.

Ciekawostką może być tutaj wynik przeprowadzonego badania i odpowiedzi respondentów. Zostało im zadane pytanie, co wpływa na to, że nie decydują się na produkt i porzucają koszyk zakupowy. Padło tam kilka odpowiedzi, które odnosiły się do przedstawianego modelu ubrania, ale nie prezentowanego przez modelkę, która nie miała jej na sobie.

social media
fot.pexels.com

Kanał na platformie YouTube

Ciekawym rozwiązaniem do promowania swojego sklepu jest platforma YouTube. Jeśli jesteś właścicielem sklepu z narzędziami lub materiałami budowlanymi, możesz stworzyć dedykowany kanał, który będzie przedstawiał wartościową treść. Przy okazji możesz reklamować produkty, które klienci znajdą w Twoim sklepie.

Na samym YouTube znajdziesz wiele przykładów takich kanałów. Pomysłem na to jest seria z podstawowymi pracami majsterkowymi, które poszukują użytkownicy. Do tego celu stworzone są dedykowane narzędzia, które podpowiedzą Ci, jakie zapytania są szukane na YouTube.

Podpowiedzią dla Ciebie może być Castorama. Jej kanał na YouTube liczy ponad 320 tys. subskrybentów! Firma od niedawna weszła we współpracę ze znanymi osobami z telewizji czy influencerami, którzy mają swoje własne serie na kanale.

Jak widzisz, promować swoją firmę możesz na wiele sposób. Musisz wiedzieć, że dotarcie do klientów w obecnych czasach nie jest takie proste. Z biegiem czasu powstaje coraz więcej sklepów internetowych, które wprowadzają na rynek innowacyjne produkty. Sklepy stacjonarne przenoszone są do Internetu i to tutaj głównie będą chciały zdobyć dodatkowych klientów.

Pocieszeniem jest to, że wciąż mamy różnice cenowe pomiędzy tymi samymi produktami. Daje to możliwość wyboru klientowi i znalezienie dla siebie odpowiedniej alternatywy. Dostępność usług przez internet jest obecnie ogromna. To już nie tylko zamówienie jedzenia z dostawą do domu, ale konsultacja lekarska online, zakupy spożywcze i odzieżowe, rozrywka, kino domowe, trening personalny czy kursy i szkolenia online. Pandemia koronawirusa znacznie zmieniła rynek, ale sprawiła to, co było nieuniknione. Wszystkie te udogodnienia prędzej czy później byłyby dostępne również przez połączenie internetowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here