Pozycjonowanie stron internetowych nie mogłoby być skuteczne, gdyby nie narzędzia, a bardziej platformy, które w znacznym stopniu pomagają przy rozwijaniu serwisu internetowego. Dzięki nim dowiemy się, jakie zapytania są najczęściej kierowane do wyszukiwarki Google przez użytkowników, jaka jest kondycja naszej strony, ile linków do niej prowadzi, a także na bieżąco będziemy monitorować poszczególne pozycje fraz. W tym artykule dowiesz się, z których narzędzi SEO warto korzystać.

SENUTO

Specjaliści SEO (choć nie tylko), korzystają z kilku, jak i nawet kilkunastu narzędzi podczas pozycjonowania stron www. Pierwszym z nich, wartym uwagi, jest SENUTO. To platforma, która zbiera dane dotyczące widoczności serwisów internetowych oraz słów kluczowych, stale się poszerzających. Zbiór danych jakie otrzymamy dotyczy ilości słów kluczowych w TOP 3, TOP 10 oraz TOP 50 na jakie wyświetla się ów strona internetowa. Wyniki odświeżane są raz w tygodniu – co poniedziałek. Za pomocą wykresu możemy ujrzeć jak widoczność strony internetowej zmieniała się na przestrzeni czasu. To narzędzie wykorzystywane jest przez Specjalistów SEO szczególnie podczas składania raportu dla klienta. W sposób przejrzysty mogą przedstawić wyniki prowadzonych działań.

Elementem wartym uwagi jest baza słów kluczowych. Wpisując frazę, która nas interesuje, otrzymamy wyniki średniej miesięcznej liczby wyszukiwania przez użytkowników. Pozwoli to na znalezienie fraz kluczowych, które można wykorzystać przy pozycjonowaniu stron internetowych czy umieścić kilka z nich w artykule na blogu firmowym, aby użytkownik szybciej do nich dotarł. Dodatkową zaletą tego narzędzia jest fakt, że możemy śledzić w ten sposób konkurencję i na bieżąco dopasowywać strategię marketingową.

Ahrefs

Zostało stworzone, aby móc analizować profil linkowy danej witryny. Ahrefs posiada dane na temat każdej podstrony konkretnego serwisu internetowego. Dzięki niemu dowiemy się skąd i jakie linki prowadzą do danej podstrony i szczególny wykaz anchorów. Narzędzie to posiada wewnętrzny ranking stron internetowych – Ahrefs rank. Zebrane dane, dotyczące linkowania, są bardzo przydatne przy określaniu jakości linków przychodzących do konkretnej domeny. Ma to szczególne znaczenie przy pozycjonowaniu stron www, gdyż profil linkowania strony jest jednym z czynników rankingowych Google. Ahrefs świetnie sprawdzi się przy analizie konkurencji. Dodatkowo, badając konkretną stronę, otrzymujemy informację na temat utracenia lub pozyskania linków. Szeroki wachlarz funkcji tego narzędzia, pozwala na szczegółową pracę w obrębie serwisu internetowego również w przypadku analizy słów kluczowych dzięki jego ogromnej bazie.

google ads
fot.pexels.com

Google Analytics oraz Google Data Studio

Analityczna część witryny, to zaleta Google Analytics. W tym narzędziu prosto od Google, możemy śledzić na bieżąco ruch na naszej stronie internetowej czy sklepie e-commerce. Zbierane są dane odnośnie do ilości wejść na stronę, liczbę konwersji, czas użytkownika spędzony na stronie czy miejsce, z którego logował się internauta i z jakiego źródła (płatna reklama, wyniki organiczne, odnośnika zewnętrznego czy social mediów). Narzędzie to szczególnie polecane jest w przypadku śledzenia kampanii płatnych reklam, czyli Google Ads. W sposób przejrzysty i graficzny przedstawia dane dotyczące serwisu. Pozwala na bieżąco śledzić zmiany wprowadzone na stronie internetowej i obserwować jak wpłynęły na użytkowników.

Surfer SEO

Pomocne przy tworzeniu planu contentowego. Innymi słowy, pozwala na szczegółową analizę treści znajdującej się na stronach konkurencji. Narzędzie to jest przydatne dla copywritera piszącego treści na stronę, dzięki temu mogą one być bardziej profesjonalne i bez problemu nie zapomni użyć słów kluczowych, które powinny znaleźć się w tekście. Graficzny zestaw danych przedstawiany w Surfer SEO jest narzędziem, które pomoże przy tworzeniu treści oraz wskaże istotne elementy, które powinniśmy poprawić, aby nasza strona była lepiej oceniana przez roboty Google.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here