Firma Google w ostatnich latach stworzyła kilka ciekawych aplikacji, które usprawniają nasza pracę. Na pewno je znasz, ale wiesz jak użyć? Google Search Console, Google Analaytics, to podstawowe narzędzia przy Twoim biznesie. A reszta? Poznaj aplikacje Google, które powinny przykuć Twoją uwagę.
Google Search Console i Google Analytics
Pierwsza z nich została stworzona, aby ułatwić pracę administratorom stron internetowych. To darmowe narzędzie od Google ma za zadanie rozwiązać problemy z witryną i podpowiedzieć, jak być widocznym w wyszukiwarce. Sprawdzimy w nim, jakie słowa kluczowe wpisują użytkownicy w wyszukiwarkę trafiając na Twoją stronę. Dowiemy się jakie linki prowadzą do naszej witryny oraz odczytamy wskaźniki łącznej liczby kliknięć, wyświetleń czy średniej pozycji w wynikach wyszukiwania. Narzędzie jest całkowicie darmowe, a jego podstawowe funkcje przydatne dla każdego posiadacza strony internetowej.
Google Analytics ma jeszcze bardziej zaawansowane funkcje. Google udostępnia w szczegółowe statystyki i analizy witryny. Dzięki niemu możemy śledzić ruch użytkowników i analizować ich zachowania na stronie. Dowiemy się skąd internauci docierali na naszą witrynę. Google Analytics pomoże realizować Twoje cele biznesowe. Istotną rzeczą jest, aby wyciągać wnioski z dostępnych danych i natychmiast reagować na zachowania użytkowników. Korzystając z tego narzędzia dowiemy się o aktywnych użytkownikach na stronie w danej chwili, średnim czasie trwania sesji, współczynniku odrzuceń czy danych demograficznych. To tylko niektóre funkcjonalności, które możesz podpatrzeć. Dlatego jeśli nadal nie masz umieszczonego kodu śledzącego Google Analytics na swojej witrynie, powinieneś jak najszybciej to naprawić.

Google Meet i Google Classroom
Obecnie większość naszej komunikacji z drugą osoba odbywa się przy pomocy Internetu. Użytkownicy bardzo chętnie korzystają z narzędzia jakim jest Google Meet. Jest to usługa komunikacyjna video stworzona przez Google, która zastąpiła Google Hangouts oraz Google Chat. Google Meet pozwala Ci bezpiecznie tworzyć spotkania video wysokiej jakości do maksymalnie 250 uczestników. Skorzystały na tym małe i średnie przedsiębiorstwa, które chętnie spotykają się ze swoimi pracownikami przy pomocy tego narzędzia. Wystarczy, że każdy zainteresowany będzie miał link do spotkania i przenoszony jest od razu do konwersacji.
Google Classroom z kolei to bezpłatna usługa, która została stworzona dla szkół. Dzięki temu nauczyciel może tworzyć klasy, projekty i wystawiać oceny online oraz zarządzać nimi. Z łatwością doda filmy video z Youtube, ankiet z Formularzy Google czy elementy z Dysku Google. To również przydatne narzędzie dla uczniów. Mogą oni swobodnie monitorować zadania i przesyłać swoje projekty do nauczyciela. Podstawowym zadaniem jakie pełni Google Classroom, jest usprawnienie procesu komunikacji pomiędzy nauczycielem a uczniem. Usługa ta została stworzona w 2014 roku. Sześć lat później, w kwietniu 2020 roku, zostało odnotowane 100 milionów aktywnych użytkowników.
Google Ads i Google Moja Firma
To dwa kolejne przydatne narzędzia stworzone przez Google do promowania Twojej firmy. Google Ads jest to płatny system reklamowy, działający w Internecie. Jeśli chcesz promować swoje produkty lub usługi w sieci, powinieneś chociaż raz stworzyć kampanię promującą Twój biznes. To najszybsza droga dotarcia do klienta kupującego w Internecie. Jest to jedna z form marketingu internetowego.
Z kolei Google Moja Firma to odpowiednik wizytówki, tylko że w Internecie. Ukazuje się ona w wynikach wyszukiwania, w zakładce Mapy. Dzięki temu Twoi klienci mogą łatwiej i szybciej znaleźć Cię na mapie, aby do Ciebie dotrzeć. System ocen często decyduje o wyborze danej usługi przez klienta. Jeśli masz złą reputację, musisz liczyć się z tym, że Twoja wizytówka będzie złą informacją na temat prowadzonej działalności. Użytkownicy dzięki niej uzyskują podstawowe dane odnośnie do firmy. Jest to najszybszy dla nich sposób komunikacji, co przekłada się na konwersję.