Każde przedsiębiorstwo zdaje sobie sprawę, jak ważna jest reklama tradycyjna. Chcąc zdobyć nowych klientów, firma musi przeznaczyć swój coroczny budżet na reklamę swoich produktów lub usług. Od zawsze była to telewizja, gazeta, bilboardy na ulicach czy znane hasło ‘’przerwa na reklamy’’ podczas audycji w radiu. Dotarcie do klienta jest możliwe również poprzez internet. W tym celu popularny stał się chociażby influencer marketing. W obecnych czasach wzrosła na znaczeniu pozycja agencji marketingu internetowego.

E–marketing – co to jest?

Jest to forma marketingu, polegająca na wykorzystaniu do tego celu Internetu i strony www. Do marketingu internetowego możemy zaliczyć pozycjonowanie strony internetowej, płatne reklamy Google Ads, reklamy w serwisach społecznościowych, ogłoszenia reklamowe, sieci reklamowe, content marketing czy e-mail marketing. Jego celem jest dotarcie do szerszej grupy odbiorców i pozyskanie nowych klientów do sklepu e-commerce lub zachęcić do zapoznania się ze stroną internetową firmy.

Marketing internetowy coraz bardziej wygrywa z tradycyjnymi ulotkami czy zamieszczaniem ogłoszeń w gazecie, telewizji lub radiu. Dodatkową rolą marketingu w internecie jest wsparcie sprzedaży oraz budowanie świadomości marki i jej rozpoznawalności na rynku.

Przykładem, jaki można w tym przypadku podać, jest influencer marketing. Wraz ze wzrostem znaczenia mediów społecznościowych i wpływu znanych blogerów na środowisko społeczne, marki coraz częściej i chętniej decydują się na współpracę z takimi osobami. Influencer, jest to osoba znana w Internecie, zrzeszająca sporą część odbiorców i posiadająca względną mniejszą lub większą popularność. Blogerzy, Vlogerzy czy Instagramerzy mają zasięgi w postaci dotarcia do nawet kilku milionów użytkowników, czyli potencjalnych klientów.

Agencja marketingu internetowego czy własne działania?

Na rynku nie brakuje freelancerów lub agencji marketingowych, którzy świadczą swoje usługi w Internecie. Przedsiębiorstwo, które posiada własny dział marketingu, może samodzielnie prowadzić działania marketingowe i promować markę. Niestety, ale często zdarza się, że pracownicy nie posiadają szczególnej wiedzy na temat działań w internecie. O ile prowadzenie Social Mediów i zamieszczanie na nich postów nie jest trudne, tak ogólne działania na stronie i w jej obrębie już tak.

Agencje posiadają specjalistów, którzy swoich doświadczeniem pomogą w tworzeniu content marketingu, pozycjonowania stron internetowych, tzw. SEO czy reklamach Google Ads. Ich pracownicy korzystać ze specjalnych narzędzi, które stale monitorują zachowania użytkowników i mogą swobodnie na bieżąco podejmować działania, zmierzające do popularyzacji marki lub produktu.

Działania promocyjne podejmowane przez agencje marketingu internetowego mają za zadanie zwiększyć widoczność strony internetowej. Obecnie bardzo wielu klientów najpierw wpisuje poszukiwany produkt w Internecie, porównując między innymi ceny ze sklepami stacjonarnymi, sprawdzając opinie innych klientów posiadających już ten produkt czy oglądając recenzje na portalu YouTube, aby wizualnie przekonać się do konkretnego przedmiotu.

marketing internetowy
fot.pexels.com

Reklama internetowa. W jakim miejscu najlepiej wypromować markę?

Na sam początek warto zastanowić się, jaki budżet na reklamę jesteśmy w stanie przeznaczyć. To od niego zależy, który kanał promocji będzie dla nas odpowiedni. Dobrze jest, aby w pierwszych miesiącach naszych działań zdecydować się na audyt strony internetowej lub sklepu e-commerce. Doświadczony specjalista wskaże nam błędy na stronie i podpowie czym najchętniej kierują się użytkownicy.

Kolejnymi krokami, które warto poczynić jest optymalizacja naszej witryny internetowej oraz stworzenie jednorazowej kampanii reklamowej Google Ads. Pozwoli to na analizę zachowania użytkowników i sprawdzenie, czy właśnie ta ścieżka promocji jest dla nas odpowiednia. Być może zdarzy się tak, że płatne reklamy od Google będą o wiele bardziej dochodowe, niż inwestycja w poprawę organicznych wyników wyszukiwania. Pamiętajmy jednak o tym, że oba kanały mogą być źródłem pozyskiwania klientów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here