Kanałów promocji produktu lub usługi w internecie jest co najmniej kilka. Podczas planowania budżetu na działania marketingowe, warto zastanowić się, który z nich wybrać. Pozycjonowanie strony internetowej nie jest jedynym sposobem na dotarcie do nowych klientów. Google oferuje płatne reklamy, które wyświetlają się przed wynikami organicznymi. Czym jest Google Ads i w jaki sposób działa?
Google Ads/Adwords – czyli reklama promująca Twoją firmę
System reklamowy Google Ads i jego wcześniejsza nazwa Google AdWords pozwala na emisję reklam tekstowych, graficznych oraz video w internecie. Został uruchomiony 23 października 2000 roku i z każdym rokiem ewoluował. Są to tzw. linki sponsorowane, które wyświetlają się użytkownikom wpisujących konkretną frazę kluczową zawartą w naszej reklamie, stworzonej na potrzeby kampanii. Pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google oraz u partnerów, którzy przystąpili do programu Google AdSense.
Linki sponsorowane pojawiają się u góry, na dole oraz po prawej stronie wyników Google. Okraszone są wytłuszczonym hasłem Reklama. Warto zaznaczyć, że za samą publikację reklamy nie ponosimy kosztów. Suma pobierana jest z naszego konta Google Ads wtedy, gdy użytkownik kliknie w link z naszą reklamą. Jest to tzw. model CPC, czyli Cost Per Click.
Zaletą takiego rozwiązania, w porównaniu z pozycjonowaniem strony www, jest fakt, że efekty dostrzeżemy natychmiast. Reklama, gdy zostanie zaakceptowana, jest od razu publikowana i dociera do szerszej grupy odbiorców. Dzięki temu widoczność naszej strony internetowej może od razu wzrosnąć. Google Ads oferuje nam następujące typy kampanii reklamowej:
- Kampanie w sieci wyszukiwania,
- Kampanie w sieci reklamowej (Google AdSense),
- Kampanie video,
- Kampanie produktowe,
- Kampanie zajmujące się promocją aplikacji,
- Kampanie SMART.
Płatna reklama od Google. Czy jest sens z niej korzystać?
Utworzenie pierwszej reklamy jest bardzo proste. W kilku krokach nasza firma może znaleźć się w internecie i zdobywać klientów. Google Ads umożliwia wskazanie celu kampanii. Jeśli zależy ci na tym, aby Twoi klienci dzwonili do firmy lub chcesz zwiększyć liczbę wizyt w Twoim sklepie lub zachęcić do odwiedzenia witryny – kampania Google dopasuje się do zamierzonego celu. Przedsiębiorca może reklamować się zarówno globalnie, jak i lokalnie, a reklama zostanie wyświetlona grupie faktycznie zainteresowanych odbiorców Twoimi usługami.
Reklamy Google Ads wyświetlają się również w Google Play, na karcie Zakupy oraz w Mapkach Google. Sieci reklamowe zawierają w sobie witryny, które odwiedzają Twoi klienci, a także popularne Finanse Google, Gmail, Blogger czy Youtube. Dostępne są zarówno na komputerze, jak i na wersjach mobilnych.

Jak stworzyć kampanię w Google Ads?
Na samym początku istotny jest research słów kluczowych. W zależności od posiadanego budżetu, rozpoznawalności marki czy jej produktów, dobór odpowiednich fraz jest bardzo ważny. Specjalista, który od lat zajmuje się płatnymi reklamami w Google, pomoże nam w dostosowaniu naszej kampanii. Przydatnym do tego narzędziem będzie Planer słów kluczowych, dzięki któremu dowiemy się jaka jest średnia miesięczna wyszukiwania danej frazy przez użytkowników oraz jej potencjał.
Dostępnych funkcjonalności reklam sponsorowanych jest wiele. Reklamodawca może stworzyć specjalne rozszerzenia, wykluczyć słowa kluczowe na które nie chce się wyświetlać, określić budżet dzienny danej kampanii i stale obserwować jej efekty i korygować w razie potrzeb.
Nie warto ograniczać się do jednego kanału promocji. Istnieje kilka ścieżek promocji swojej firmy i dotarcia do potencjalnych, zainteresowanych produktem lub usługami odbiorców. Warto skorzystać z pomocy agencji marketingu internetowego, która dobierze odpowiednią strategię. Jej doświadczenie i znajomość rynku pozwolą na optymalizację budżetu i zastosowanie takich działań, które pomogą zwiększyć widoczność witryny internetowej i realny ruch użytkowników.