W czasach, gdy większość branż jest zamknięta z powodu epidemii koronawirusa, sprzedaż produktów lub usług przenosi się do świata wirtualnego. Sklepy internetowe są coraz popularniejszym sposobem na biznes. Z pewnością, przewaga Internetu ma to do siebie, że można sprzedawać w nim wszystko. Sprawdź, o co należy zadbać podejmując się e-biznesu.
Pomysł na biznes w Internecie
Jeżeli prowadzisz sklep stacjonarny, łatwiej będzie Tobie przenieść swój biznes do Internetu. Gorzej, jeśli chcesz stworzyć produkt całkiem od nowa. Większość popularnych branż od dawna posiada kilka źródeł dochodu. Sklep stacjonarny, własny sklep e-commerce czy sprzedaż na popularnych portalach aukcyjnych.
W przypadku całkiem nowego produktu sprawdź, czy jest on dostępny na rynku. Wiadomo, że im większą konkurencję posiada, tym ciężej będzie go sprzedać. Jeśli Twój produkt jest w jakiś sposób innowacyjny, określ jego zalety i wyróżnij czynniki, które mają przewagę nad konkurencją. Wykonaj badanie rynku, wymyśl chwytliwą nazwę i przejdź do następnego kroku.
Kolejnym krokiem będzie wybranie platformy e-commerce. W Internecie znajdziesz gotowych platform, które oferują takie usługi. Wśród nich możemy wyróżnić: WooCommerce, Prestashop, Shoper czy Shoplo. Oferują one możliwość założenia sklepu w kilka minut, darmowym dostępem do szablonów, akceptowanie płatności internetowych oraz pełne raportowanie. Każda z tych platform posiada swoje odrębne funkcje. Wszystkie są bardzo intuicyjne i sprawdzą się w przypadku osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z e-commerce.

Sklep online – o czym należy pamiętać?
Masz już sklep internetowy i umieszczone na nim produkty? Świetnie. Teraz musisz zadbać o widoczność Twojej witryny. Aby dotrzeć do klientów, powinieneś zainwestować w różne kanały promocji. Dwa najważniejsze z nich to pozycjonowanie stron www oraz płatne reklamy Google.
Widoczność witryny na słowa kluczowe wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkę Google jest bardzo istotne. To, że stworzyłeś sklep e-commerce, nie znaczy, że od razu będziesz posiadać rzeszę klientów chcących kupić Twój produkt. Musisz do nich dotrzeć. Pozycjonowanie strony internetowej, polega na umieszczaniu w treści, nagłówkach i nazwach kategorii słów kluczowych, których szukają użytkownicy w Internecie. W tym celu skorzystaj z pomocy agencji marketingu internetowego, która zoptymalizuje Twoją witrynę tak, że widoczność sklepu z miesiąca na miesiąc będzie rosła. Szczegółowa analiza konkurencji pozwoli na to, aby zaplanować konkretne działania marketingowe na najbliższe miesiące.
Kolejnym sposobem na promocję marki, produktu lub usług w Internecie są płatne reklamy Google Ads. Jest to szybszy sposób dotarcia do klienta, gdyż odpowiednio przygotowana kampania jest widoczna niemal od razu po zatwierdzeniu przez Google. W tym przypadku również istotny jest research słów kluczowych za pomocą odpowiednich narzędzi, które następnie będą użyte w nagłówkach reklam. W ten sposób możesz reklamować swój sklep e-commerce w wynikach organicznych Google, stronach które należą do sieci partnerskiej czy w portalach społecznościowych np. Facebook.
Samodzielne działania czy wsparcie agencji marketingowej?
Jeśli masz czas, chęci i znasz się na marketingu internetowym, możesz samodzielnie zacząć zwiększać widoczność Twojej witryny. Wiąże się to jednak z całym szeregiem działań – przygotowaniem contentu na stronę, pozyskiwaniem linków zwrotnych do Twojej witryny czy śledzeniem ruchu użytkowników i natychmiastowe reagowanie. Profesjonalna agencja marketingowa zadba o te aspekty i pomoże wypromować Twoją witrynę. Pamiętaj jednak, że proces SEO wymaga czasu i zaangażowania. Dzięki możliwościom m.in. Google Analytics, możesz codziennie śledzić zachowania użytkowników w sklepie e-commerce zarówno tych pochodzących z wyników organicznych, jak i płatnych reklam Google Ads. Bieżąca obserwacja i wyciąganie wniosków pozwolą na szybką reakcję i optymalizację sklepu e-commerce tak, aby był przyjazny dla klientów i przynosił z niego zyski.