Gdy biznesy stacjonarne są zamknięte z racji pandemii koronawirusa, przedsiębiorcy musieli zacząć szybko reagować na zaistniałą sytuację. Wielu tworzyło na szybko sprzedaż za pomocą Internetu. Nowe formy działalności u niektórych przyniosły zamierzone skutki i stanowi to chociaż część rekompensaty za poniesione straty. Jednak, aby biznes został dostrzeżony przez potencjalnego klienta, muszą zostać poniesione również nakłady na reklamę. Jak dotrzeć do klientów w Internecie?
Reklama Google Ads
Dzięki niej możesz najszybciej być widoczny w sieci. Reklamy te pojawiają się u góry oraz na dole organicznych wyników Google. Płacisz tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie w Twój link, a nie za to, że się wyświetla. Ważne jest, aby reklamy Google Ads posiadały nagłówki, które wpisują użytkownicy podczas szukania konkretnego przedmiotu lub usługi. W dedykowanym panelu możesz ustawić szereg zastosowań, aby docierać do konkretnych grup odbiorców, ustalić budżet reklamowy, dodać grafiki i banery, aby wyświetlamy się w sieci partnerskiej Google. Wyróżnisz się wśród Twoich konkurentów, którzy nie inwestują w płatną reklamę. Stałe monitorowanie zachowania użytkowników dzięki innym narzędziom, pozwoli Ci na szybką reakcję i dopasowanie się do rynku i pozyskiwania zainteresowania Twoją ofertą.
Pozycjonowanie stron internetowych
Alternatywą dla płatnych reklam jest SEO. Jeżeli nie masz stosownego budżetu na Google Ads, skorzystaj z optymalizacji strony internetowej. Jest to szeroki wachlarz działań, mających za zadanie zwiększenie widoczności Twojej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Specjaliści SEO i agencje marketingu internetowego posiadają stosowne narzędzia do analizy tego, czym zainteresowani są użytkownicy. Sama optymalizacja polega m.in. na nasyceniu treści słowami kluczowymi na konkretnych podstronach tak, aby była ona widoczna wyżej w rankingu Google. Proces ten jednak jest długotrwały i polega na znacznej ilości działań. O ile efekty płatnej reklamy Google Ads możemy już zauważyć następnego dnia, tak optymalizacja strony internetowej może potrwać nawet kilka miesięcy. Samych czynników rankingowych Google wyróżnił ponad 200, które mają wpływ na pozycję Twojej witryny w Internecie.
Fanpage i grupy na Facebooku
To kolejne miejsce, gdzie możesz promować swoją markę. Social Media są bardzo istotne w obecnych czasach. Wiele firm podejmuje współpracę ze znanymi osobistościami ze świata Instagrama, TikToka czy Facebook’a. Niejednokrotnie przeznaczają na ten cel sporą ilość budżetu na reklamę. Influencer nawet za dodanie jednego zdjęcia może otrzymać wynagrodzenie w kwocie kilkudziesięciu tysięcy złotych. Prowadząc swój profil na portalu społecznościowym, skup się na tym, aby posty były dodawane regularnie, zachęcały użytkowników do integracji i przykuwały uwagę swoim opisem lub zdjęciem. Jest to dodatkowy kanał sprzedaży, o którym powinieneś pamiętać.
Kanał na YouTube i E-mail marketing
Influencerzy są obecni także na Youtube. Popularne marki równie chętnie nawiązują z nimi współpracę. W sytuacji, gdy jesteś małą firmą, również możesz założyć kanał na tej platformie. Masz mały warsztat samochodowy lub działalność gospodarczą związaną z remontowaniem mieszkania lub domu? Nagraj kilkuminutowy film z poradą dla swoich użytkowników. Dzisiejszy świat jest tak skonstruowany, że informacji, jak naprawić daną rzecz, szukamy najpierw w Internecie. Dzięki temu potencjalni klienci mogą natrafić na twój film, pt.: ‘’Jak naprawić cieknący kran?’’.
Dodatkową formą promocji jest także E-mail marketing. Użytkownicy, którzy udostępnią Ci swój adres mailowy, mogą na niego otrzymywać informacje o promocjach czy pojawieniu się nowych produktów w twoim sklepie lub usługi. Takie ‘’przypominajki’’ pozwolą na to, aby klient wciąż pamiętał o tym, że istniejesz.
Nie należy się jednak ograniczać do jednego źródła dotarcia do klientów. Śmiało możesz wypróbować wszystkie i zdecydować, które przynoszą zamierzony efekt, czyli sprzedaż Twojego produktu.